Pages

Monday, April 4, 2011

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ကုိ ပုဂၢလိကသို႔ BOT စနစ္ျဖင့္လႊဲ ေျပာင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ကုိ ပုဂၢလိကသို႔ BOT စနစ္ျဖင့္လႊဲ ေျပာင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ သတင္းရရွိပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာသို႔ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈ အေနျဖင့္ ငါးႏွင့္ပုစြန္ကို အဓိကထားပို႔ေဆာင္ လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈအတြက္ ပို႔ကုန္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ကုန္တင္ေလယာဥ္မ်ားမရွိျခင္း၊ ေခတ္မီကုန္ေလွာင္႐ုံမရွိျခင္း၊ ပို႔ကုန္ႏွင့္သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား ေလဆိပ္သို႔ေရာက္ရွိပါက လ်င္ျမန္စြာ ျပန္မထုတ္ႏိုင္ျခင္း စသည့္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာ ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔ လိုအပ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ပို႔ကုန္တင္ပို႔သည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား က်ပ္သန္းႏွင့္ခ်ီ၍ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရသည့္ ျဖစ္စဥ္မ်ား၊ ပို႔ကုန္ရွိေသာ္လည္း ေစ်းကြက္မရွိ၍ ကုန္တင္ပို႔ႏိုင္မႈ ေလ်ာ့က်ရသည့္ျဖစ္ရပ္မ်ား ရွိေနေၾကာင္း ႏွင့္ လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္၌ ႏိုင္ငံတကာသို႔ ပို႔ကုန္မ်ားတင္ပို႔ႏိုင္မႈ တစ္ရက္လွ်င္ ၃၉ တန္ခန္႔ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုအခါတြင္ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းကုိ ပုဂၢလိကသို႔ BOT စနစ္ ျဖင့္ လႊဲေျပာင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳလုိက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ရရွိသည့္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမွာ မဂၤလာဒံု Cargo Services ကုမၸဏီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
“ထူးကုမၸဏီ လက္ေအာက္က ကုမၸဏီတစ္ခုလို႔ သိရတယ္။ External Cargo ေရာ၊ Internal Cargo လုပ္ငန္းေတြအျပင္ Transhipment လုပ္ငန္းျဖစ္တဲ့ တျခားႏိုင္ငံ အခ်င္းခ်င္း ကုန္ပို႔ၾကရာမွာ ကုန္ပို႔ေဆာင္မႈကို တစ္ဆင့္ၾကားခံ လုပ္ကိုင္ေပးတဲ့ ႏိုင္ငံအျဖစ္လည္း လုပ္ကိုင္သြားဖို႔ ရွိပါတယ္”ဟု ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္း ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
မဂၤလာဒံု Cargo Services ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ားကို ေခၚယူ၍့ ေခတ္မီ အေအးခန္း ကုန္ေလွာင္႐ုံ (Air Cargo Ware House) ကို ေဆာက္လုပ္လ်က္ရွိၿပီး အဆိုပါ ကုန္ေလွာင္႐ုံတြင္ ကုန္စည္မ်ား လံုျခံဳစိတ္ခ်ၿပီး မပ်က္စီး မပုပ္သိုးေစရန္အတြက္ ကုန္ပစၥည္း အလိုက္ အေအးခန္းမ်ား ထားရွိျခင္း၊ X-ray စက္ထားရွိျခင္း စသည္ျဖင့္ ေခတ္မီေလေၾကာင္း ကုန္စည္သိုေလွာင္႐ုံ တစ္ခုတြင္ ပါရွိရမည့္အခ်က္မ်ား အတိုင္း တည္ေဆာက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔အျပင္ ၀န္ထမ္း ၁၆၀ ခန္႔အားလည္း ခန္႔အပ္ထားၿပီးျဖစ္ ေၾကာင္းလည္း ၾကားသိရသည္။
ေလေၾကာင္း ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္ရန္အတြက္ လတ္တေလာ အေနျဖင့္မူ ေလေၾကာင္း ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္မႈအား တာ၀န္ယူ လုပ္ကိုင္ခဲ့သည့္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး လိုအပ္သည့္ တည္ေဆာက္မႈ၊ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီးစီးပါက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လတြင္ ပုဂၢလိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုအေနျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ား စတင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္လ်က္ရွိသည့္ ကုန္စည္မ်ား
- တန္ဖိုးျမင့္ အေခ်ာထည္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား (High Value Cargo)
- ဟင္းသီးဟင္းရြက္၊ ပန္း၊ သစ္သီး၊ အသားႏွင့္ ငါး (Perishables)
- တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း ထုတ္လုပ္မႈပစၥည္းမ်ား (Semi-product of Production Chain)
- အထည္ခ်ဳပ္ အ၀တ္အစားမ်ား (Garments)
- အျမန္ေခ်ာပို႔ကုန္စည္မ်ား (Express Cargo)
- သက္ရွိသတၲ၀ါမ်ား (Live Animals)
- ခရီးသည္ႏွင့္အတူ မပါႏိုင္ေသာ ၀န္စည္စလွယ္မ်ား (Unaccompanied Baggage)
မွတ္ခ်က္ ။  ။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ားမွ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေနမႈမွာ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ ၂ဆ၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ၁၀၀ဆ၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံႏွင့္ ၁၅၀ဆ ခန္႔ ေလ်ာ့နည္းလ်က္ရွိ။

No comments:

Post a Comment